21.2 C
Prague
Čtvrtek, 28 října, 2021

/

Beyoncé přiznala problémy: Proč dnes zásadně odmítá kulturu toxických diet?

Kultura diet není normálním způsobem života. Využívají ji pouze jedinci s nízkým sebevědomím a negativní představou o sobě …

Psychické problémy kvůli dítěti
Beyoncé nedávno odhalila, že psychicky trpěla v důsledku svých starých dietních způsobů. Zpěvačka v deníku The Harpers Bazaar uvedla, že „strávila příliš mnoho času dietami, přičemž si mylně myslela, že péče o sebe znamená cvičit a přehnaně si uvědomovat své tělo.

Během karantény namísto diet si vytvořila pozitivní rituály. Objevila sílu přírody při bolestech a zánětech. V medu a bylinkách našla léčivé vlastnosti, které prospívají zpěvačce i jejím dětem.

FOTOGALERIE
Beyoncé považuje za najlešpí způsob cvičení tanec
Zdroj: Profimedia
Kultura diety odkazuje na víru, že být vyhublý je pro někoho něčím zdravým a dobrým příkladem pro jiné. Kulturu diety zažíváme každý den, ale většina lidí o ní neví.

Je to proto, že je tak hluboce zakořeněné v naší společnosti, že se zdá být zcela normální. Stačí prolistovat časopis, či zapnout internet. Odevšad na nás vyskočí ideály, které jsou nezdravě vyhublé.

Foto
DIVA.SK
Ikona i absolutní fenomén: 40 nepoznaných zajímavostí ze života Beyoncé Giselle Knowles-Carter! …
Občas se na dietě můžeme stát až závislé
Mezi příznaky závislosti na dietách patří:

  • Dodržování omezující diety
  • Omezení nebo vyhýbání se potravinovým skupinám, které jsou považovány za špatné, např. Cukr, tuky nebo mléčné výrobky
  • Přežití viny nebo studu za jedení jídla
  • Rituály založené na jídle
  • Potlačení chuti k jídlu jinými položkami, jako je nikotin, voda nebo káva
  • Vyhýbání se sociálním nastavením, které vyžadují konzumaci jídla
  • Cvičení na spálení určitého počtu kalorií

FOTOGALERIE
Romea Strijd
Zdroj: Profimedia

  • Uchovávání silných negativních emocí a pocitů vůči tělesnému obrazu
  • Pravidelné vážení a změna chování na základě výsledků
  • Schovávání „zahanbujících“ tuků
  • Žárlivost na hmotnost a vzhled těl přítelkyň
  • Proč nám neustále dodržování diet škodí?

Podpora diet je oslavou hubnutí, která zamlžuje úsudek a rozhodnutí o tom, co je ideál krásy a zdraví. Takto negativní ovlivňujeme vlastní postoje o nezbytnosti diet a cvičení.

Netýrajte se
Neexistují dobré a špatné potraviny. Nemusíte konzumovat výhradně potraviny s nízkým obsahem kalorií. Pokud cvičíte měli byste si dopřát i potraviny, které jsou výživné. Kultura diet není normálním způsobem života. Využívají ji pouze jedinci s nízkým sebevědomím a negativní představou o sobě.

Věří, že někdo jiný je dokáže udělat úspěšnějším a krásnějším. Pokud se stane vyhublá postava hvězd idolem, může vyvolat mnohé negativní emoce. Hubnutí a dieta jsou pro jednotlivce velmi důležité. Selhání dosahování nereálných cílů může vyvolat pocity jako stres, úzkost a deprese.

FOTOGALERIE
Jak hubnout ze stehen?
Zdroj: Profimedia
Pokud se ženám s nízkým sebevědomím podaří dosáhnout ideální postavu, přichází nový problém. Jak udržet váhu a opět nepřibrat. Věčné diety a strach z přibírání na váze mohou způsobit narušení zdravých stravovacích návyků. I proto byste měli zvážit přerušení koloběhu diet.

Jak přestat držet dietu
Pokud jste považovali dietu za něco zdravé, poznání její škodlivosti může mnoha vystrašit.

Pokud máte nadváhu a máte za cíl shodit pár kilo, jistě přemýšlíte, co můžete dělat namísto diety. Ne snižování váhy, ale podpora zdraví by měla být cílem. Duševní, jakož i fyzické zdraví je důležitější než číslo na váze nebo na běžícím pásu.

Více než „nízkokalorické“ jsou vhodné výživově vyvážená jídla. Stejně cvičit byste měli pro radost a ne za trest.

Zde je několik tipů z Delamere Health pro kohokoliv, kdo je závislý na dietách:

1) Jezte, když jste hladoví

Intuitivně stravování se týká stylu stravování, který vytváří zdravý postoj k jídlu a k tělu. Pokud se budete řídit pokyny vlastního těla k hladu, budete jíst správné jídlo a správné množství. Zapomeňte na dělení potravin do skupin jako i na počítání kalorií.

FOTOGALERIE
10 ověřených tipů jak si z dovolené či oslavy nepřinést kila navíc, foto: Alena Gerber
Zdroj: Profimedia
2) Přestaňte používat výrazy „dobré“ a „špatné“ potraviny

Mějte rádi, co jíte. Každé jídlo je pro tělo palivem a můžete se z něj těšit.

3) Přestaňte sledovat sociální média

Právě sociální média podporují značky, ne zdraví. Následujte každého, kdo vypadá dokonale.

4) Cvičte „tělesnou neutralitu“

Podívejte se na sebe, jaká jste. Vaše tělo je dokonalé a originální. Váš partner vás miluje právě proto, jak vypadáte. Pokud vám to zapomněl říct, podívejte se do zrcadla a jednoduše si řekněte „Dnes ti to sluší!“

5) Deník o svých pocitech

V dnešní době každý vnímá kulturu toxické diety. Možná vám pomůže psát si, jakou dietu jste z jakých důvodů drželi a jaký efekt jste dosáhli.