24.6 C
Prague
Sobota, 5 října, 2024

/

Hlasové vyhledávání: co to je a jak byste se na něj měli připravit?

Jedna z nejčastějších rad, jak psát čtivé texty, které si zamilují nejen vaši zákazníci, ale i vyhledávače je – pište tak, jak mluvíte. S narůstající popularitou hlasového vyhledávání se tato rada stává o to důležitější pro efektivní SEO.

Co je to hlasové vyhledávání?

SEO byste měli brát v potaz nejen při vytváření svých textů, ale celých webových stránek. Abyste se ve vyhledávačích umístili co nejvýše, nepomohou vám k tomu triky, ale efektivní strategie. A samozřejmě také kvalitní a hodnotný content marketing.

Jeden z trendů, který nabývá na důležitosti je právě voice search optimization. Lidé stále častěji využívají vyhledávání hlasem. Navíc od roku 2010 je možné hlasové vyhledávání na Googlu využívat i v češtině.

Podle Googlu až 27 % celosvětové populace využívá hlasové vyhledávání. Popularita hlasového vyhledávání není tak překvapující díky existenci hlasových asistentů jako je Siri, Alexa nebo Google Home.

Jak optimalizovat své webovky pro hlasové vyhledávání?

Jednou ze strategií, jak svůj obsah optimalizovat pro hlasové vyhledávání je používání jednoduchého a konverzačního jazyku. Znamená to zejména využívání long-tailových klíčových slov a tázacích zájmen jako kdo, kde, proč, jak apod. Při běžném vyhledávání lidé mají tendenci své otázky zkracovat, ale při hlasovém většinou říkají celé věty.

Dobrým způsobem, jak optimalizovat svůj obsah je vytvářet text v podobě otázek a odpovědí. Je to také mimochodem efektivní strategie tvorby obsahu pro snippets. Nejprve otázku zodpovězte stručně a poté se více rozepište o podrobnostech.

Podle mediaguru.cz má hlasové vyhledávání největší význam pro lokální firmy. Uveďte na svých stránkách tedy přehledně informace, které by vaše zákazníky mohly zajímat jako například otevírací doba, adresa, kontakt, vaše služby apod.

Abyste byli co nejlépe připraveni na hlasové vyhledávání, snažte se psát lidsky, stručně a srozumitelně. Soustřeďte se také na rychlost vašeho webu, optimalizaci pro mobily a lokální SEO.

Předchozí článek
Další článek
Design jako ulitý aneb jak na vizuální podobu garážových vrat